Privatlivspolitik.
Sidst opdateret 22. maj, 2022
Privatilivspolitik for Greeter
ApS (forretning vedrørende Greeter) (Vi, “Os, og “Vores”),
Beskriver hvorfor og hvordan vi indsamler, behandler, opbevarer og potentielt
deler informationer med 3. mand når du benytter vores tjenester (“Tjeneste”),
eksempelvis:
Download og brug af vores mobile applikation Greeter
eller andre af vores applikationer, tilknyttet denne privatlivspolitik. hvilket
inkluderer enhver form for salg, marketing eller begivenheder.
Spørgsmål eller bekymringer? Ved læsning og
gennemgang af denne fortrolighedserklæring, vil du forstå dine privatlivs
rettigheder og juridiske muligheder. Hvis du ikke er enig i vores politikker og
praksis, frabedes du at benytte vores tjenester. hvis du stadig har spørgsmål
eller bekymringer. Kontakt os på Christoffer@greeter.dk
Nøglepunkter
og indholdsfortegnelse.
Denne oversigt viser punkter fra vores
fortrolighedserklæring. Der kan findes flere detaljerede oplysninger i form af
links samt ved brug af vores indholdsfortegnelse, for at finde den sektion du
søger. Du kan også klikke her og gå direkte til vores indholdsfortegnelse.
Hvilken
personlige informationer behandler vi?
Når du besøger, bruger eller navigere vores tjenester, behandler vi din
personlige information på baggrund af hvordan du interagerer med Greeter og vores tjenester, valgene du tager samt
produkterne og funktionerne du benytter dig af.
Klik her for at se mere.
Behandler
vi følsomme personoplysninger?
Vi behandler ikke følsomme personoplysninger.
Modtager vi nogle
informationer fra tredjeparter?
Vi modtager ingen informationer fra tredjeparter.
Hvordan behandler du mine
oplysninger?
Vi behandler dine oplysninger for at kunne levere,
forbedre, administrere vores tjenester og for at kunne kommunikere med dig, af
sikkerhedsmæssige årsager som forebyggelse af svindel og for at overholde
lovgivningen. Vi kan også behandle dine oplysninger med andre formål med dit
samtykke. Vi behandler kun dine oplysninger, når vi har gyldig juridisk grund
til at gøre det. Klik her for at lære mere.
I Hvilken situationer og med
hvilken parter deler vi oplysninger?
Vi kan dele oplysninger i specifikke situationer og med
specifikke tredjeparter. Klik her for at lære mere.
Hvordan holder vi dine
oplysninger sikre?
Vi har organisatoriske og tekniske processer og
procedurer på plads for at beskytte dine personlige oplysninger. Dog kan ingen
elektroniske transmission over internettet eller informations opbevarings
teknologi garanteres at være 100% sikker. Så vi kan ikke love eller garantere,
at hackere, cyberkriminelle eller andre uautoriserede
tredjeparter ikke vil være i stand til at overvinde vores sikkerhed og uretmæssigt
få adgang, indsamle, stjæle eller ændre dine oplysninger. Klik her for at lære
mere.
Hvad er dine rettigheder?
Afhængigt af hvor du befinder dig geografisk, kan den gældende lovgivning
omkring beskyttelse af personoplysninger betyde at du har visse rettigheder
vedrørende dine personlige oplysninger. klik her for at lære mere.
Hvordan benytter jeg mig af mine
rettigheder?
Den nemmeste måde at benytte dig af dine rettigheder er ved at udfylde vores
data anmodning formular, tilgængelig her: kontakt@greeter.dk. Eller ved at kontakte os.
Vi vil overveje og handle efter enhver anmodning i overensstemmelse med
gældende databeskyttelseslove.
Vil
du lære mere omkring hvad Greeter Aps
gør med de informationer vi indsamler? Klik her for at gennemgå meddelelsen i
sin helhed.
Indholdsfortegnelse:
1. Hvilken oplysninger indsamler vi? Se mere
2. Hvordan behandler vi dine oplysninger? Se
mere
3.
Hvilke juridiske grundlag har
vi for at behandle dine personoplysninger Se
mere
4.
Hvornår og med hvem deler vi
dine personoplysninger? Se mere
5.
Hvor længe opbevare vi dine oplysninger? Se
mere
6.
Hvordan holder vi dine
oplysninger sikre? Se mere
7.
Indsamler vi oplysninger fra
mindreårige? Se mere
8.
Hvad er dine privatlivs
rettigheder? Se mere
9.
Kontrol
for DO-NOT-TRACK funktioner Se mere
10. Har Californiens beboere specifikke privatliv rettigheder? Se
mere
11. Laver vi opdateringer på denne erklæring? Se
mere
12. Hvordan kan du kontakte os vedrørende denne erklæring? Se mere
13.
Hvordan kan du gennemse, opdatere eller slette
de oplysninger vi har indsamlet fra dig? Se mere
1.Hvilke oplysninger indsamler vi?
Personlige oplysninger du
videregiver til os.
Kort
fortalt: Vi opsamler personlig information du giver
os til funktionelle formål
såsom betaling og bogføring.
Vi samler personlige oplysninger du frivilligt giver os, når du udtrykker en
interesse i at opsøge informationer omkring os, vores produkter, tjenester samt
når du interagere på/med tjenesterne eller kontakter os
Personlige oplysning leveret
af dig. De personlige oplysninger vi indsamler
afhænger af de interaktioner med os eller det vores tjenester omhandler. De
valg du tager samt de produkter og funktioner du benytter. De personlige
oplysninger vi indsamler kan eksempelvis være følgende:
–
Navne
–
Telefonnumre
–
Email adresser
–
Brugernavne
–
Kodeord
–
Postnummer
Følsomme oplysninger. Vi behandler ikke følsomme oplysninger
Betalingsdata.
Vi kan indsamle nødvendige data vedrørende din betalings proces hvis du
foretager dig et køb, såsom dit betalingnummer
(Kreditkortnummer) og sikkerhedskoden forbundet med dit betalingskort. Alt
betalingsdata opbevares hos Stripe. Du kan finde
deres fortrolighedserklærings link(s) her: https://stripe.com/en-dk/privacy.
Applikations Data. Hvis du anvender vores applikation(er) kan vi også indsamle følgende
oplysninger hvis du vælger at give os adgang eller tilladelse:
Mobil enhedsdata. Vi indsamler
automatisk enhedsoplysninger såsom din mobil enheds-id,model og producent Operativsystem,
versionsoplysninger og systems konfigurationsoplysninger, enheds- og
applikations identifikationsnumre, browsertype og – version, hardware model,
internetudbyder og/eller mobiloperatør og internet protokol (IP)-adresse (eller
proxyserver). Hvis du anvender vores applikation(er), indsamler vi muligvis
også oplysninger om det telefonnetværk som er tilknyttet til din mobilenhed,
din mobile enheds operativsystem, typen af mobilenhed du bruger, din mobile
enheds unikke enheds-id og oplysninger om funktioner i vores applikation(er) du
har benyttet.
Push notifikationer.
Vi kan anmode om at sende dig push-beskeder vedrørende din konto eller
visse funktioner i applikationen/applikationerne. Hvis du ønsker at fravælge
disse typer kommunikation, kan du slå dem fra i din enheds indstillinger.
Disse oplysninger er primært nødvendige for at opretholde sikkerheden og
driften af vores applikation(er), til fejlfinding og til vores interne analyse-
og rapporterings formål
Alle personlige oplysninger, som du giver os, skal være sande, fuldstændige og
nøjagtige, og du skal underrette os om enhver ændring af sådanne oplysninger.
Oplysninger indsamles
automatisk
Kort sagt: Nogle oplysninger, såsom din internetprotokol. (IP)-adresse og/eller
browser- og enheds karakteristika, indsamles automatisk når du besøger vores
tjenester.
Vi indsamler automatisk visse oplysninger, når du besøger, bruger eller
navigere i vores tjenester. Disse oplysninger afslører ikke din specifikke
identitet (som navn, eller kontaktoplysninger) men kan omfatte enheds- og
brugsoplysninger, såsom IP-adresse, browser- og enheds egenskaber,
operativsystem, sprog præferencer, henvisnings-URL’er,
enhedsnavn, land, placering, oplysninger om hvordan og hvornår du bruger vores
tjenester og andre tekniske oplysninger. Disse oplysninger er primært
nødvendige for at opretholde sikkerheden og driften af vores tjenester og til
vores interne analyse- og rapportering formål.
2. Hvordan behandler vi dine oplysninger?
Kort fortalt: vi behandler dine oplysninger for
at kunne levere, forbedre og administrere vores tjenester, samt kommunikere med
dig for at opretholde sikkerhed og forebyggelse af svindel, samt for at
overholde lovgivningen. Vi kan også behandle oplysninger til andre formål med
dit samtykke.
Vi behandler dine personlige oplysninger
af en række forskellige årsager, afhængigt af hvordan du interagerer med vores
tjenester såsom:
– At levere og facilitere tjenester
til brugeren. VI kan anvende dine oplysninger for at give dig den ønskede service.
– At besvare
brugerhenvendelser/tilbyde support til brugere. Vi behandler dine oplysninger
for at svare på forespørgsler, løse eventuelle problemer, du kan opleve med den
ønskede service
– At sende administrative oplysninger
til dig. Vi behandler muligvis dine oplysninger for at sende dig detaljer om
vores produkter og tjenester, ændringer af vores vilkår og politikker og andre
lignende oplysninger.
– For at opfylde og administrere dine
ordrer. Vi kan behandle dine oplysninger for at opfylde og administrere dine
ordrer, betalinger, returneringer og udvekslinger foretaget gennem tjenesterne.
– For at aktivere bruger-til-bruger
kommunikation. Vi kan behandle dine oplysninger, hvis du vælger at bruge nogle
af vores tilbud, der giver mulighed for kommunikation med en anden bruger.
– For at redde eller beskytte en
persons vitale interesser. Vi kan behandle dine oplysninger, når det er nødvendigt
for at redde eller beskytte en persons vitale interesse, såsom at forhindre
skade.
3. Hvilke
juridiske grundlag anvender vi for at behandle dine personoplysninger.
Kort
fortalt: Vi behandler kun dine personlige oplysninger, når vi mener det er nødvendigt,
og vi har en juridisk gyldig grund (dvs. juridisk grundlag) til at gøre det i
henhold til den gældende lovgivning. f.eks med dit
samtykke, for at overholde lovgivningen, for at give dig service til at indgå i
eller opfylde vores kontraktlige forpligtelser, for at beskytte dine
rettigheder eller for at opfylde vores legitime forretningsinteresser.
Den
generelle databeskyttelsesforordning (GDPR) og UK GDPR kræver, at vi forklarer
de gyldige juridiske grundlag vi benytter os af til at behandle dine personlige
oplysninger. Hertil ses de følgende juridiske grundlag vi benytter os af for at
behandle dine personlige oplysninger:
Samtykke: Vi kan behandle dine
oplysninger, hvis du har givet os tilladelse (dvs. samtykke) til at bruge dine
personlige oplysninger til et bestemt formål. Du kan til enhver tid trække dit
samtykke tilbage. klik her for at lære mere.
Udførelse af en kontrakt: Vi kan
behandle dine personoplysninger, når vi mener det er nødvendigt for at opfylde
vores kontraktlige forpligtelser over for dig, herunder levering af vores
tjenester eller på din anmodning forud for indgåelse af en kontrakt med dig.
Juridiske forpligtelser: Vi behandler dine oplysninger, hvor
vi mener, det er nødvendigt for at overholde juridiske forpligtelser, såsom at
samarbejde med et retshåndhævende organ eller tilsynsorgan, udøve eller
forsvare vores juridiske rettigheder eller afsløre dine oplysninger som bevis i
en retssag, hvor vi er involveret.
Vitale interesser: Vi kan behandle dine oplysninger,
hvor vi mener, det er nødvendigt for at beskytte dine vitale interesser eller
en tredjeparts vitale interesser, såsom situationer der involverer potentielle
trusler mod enhver persons sikkerhed.
4. Hvor og med hvem deler vi dine personlige oplysninger?
Kort fortalt: Vi kan
dele oplysninger i specifikke situationer beskrevet i dette afsnit og/eller med
følgende tredjeparter. Levarandører, konsulenter og
andre tredjepartstjenesteudbydere. Vi kan dele dine data med
tredjepartsleverandører, tjenesteudbydere, entreprenører eller agenter
(“tredjeparter”), som udfører tjenester for os eller på vegne af os og kræver
adgang til sådanne oplysninger for at udføre deres arbejde. Vi har indgået
kontrakter med vores tredjeparter, som er designet til at hjælpe med at
beskytte dine personlige oplysninger. Det betyder at de ikke kan gøre noget med
dine personlige oplysninger, medmindre vi har bedt dem om at gøre det. De vil
heller ikke dele dine oplysninger med andre organisationer end os. De
forpligter sig også til at beskytte de data, de opbevarer på vegne af os og til
at opbevare dem i den periode vi instruerer. De tredjeparter, vi kan dele
personlige oplysninger med følgende:
– Funktionalitet og infrastruktur
optimering
o Microsoft Azure
– Faktura og fakturering
o Stripe, Apple Pay og Google Wallet
– Brugerkonto Registrering og godkendelse
o Firebase Authentication
– Web- og mobil analyse
o
Google Analytics for Firebase
Vi skal
muligvis også dele dine personlige oplysninger i følgende situationer:
Virksomhedsoverdragelser. Vi kan dele eller overføre dine
oplysninger i forbindelse med eller under forhandlinger om enhver, salg af
virksomhedsaktiver, finansiering eller overtagelse af hele eller en del af
vores virksomhed til en anden virksomhed
Andre brugere. Når du deler personlige oplysninger
(eksempelvis ved at poste kommentarer, bidrag eller andet indhold til
tjenesterne) eller på anden måde interagerer med offentlige tilgængelige
områder af tjenesterne, kan sådanne personlige oplysninger ses af alle brugere
og kan være offentligt tilgængelige uden for tjenesterne til evig tid. På samme
måde vil andre brugere være i stand til at se beskrivelser af din aktivitet,
kommunikere med dig gennem vores tjenester samt se din profil.
5. Hvor længe opbevarer vi dine
oplysninger?
Kort fortalt: Vi opbevarer dine oplysninger så
længe det er nødvendigt for at opfylde for formål, der er beskrevet i denne
fortrolighedserklæring, medmindre andet er påkrævet ved lov.
Vi opbevarer kun
dine personlige oplysninger, så længe det er nødvendigt for de formål, der er
angivet i denne fortrolighedserklæring, medmindre en længere opbevaringsperiode
er påkrævet eller tilladt ved lov (såsom skat, regnskab eller andre lovkrav).
Intet formål i denne erklæring vil kræve, at vi opbevarer dine personlige
oplysninger i mere end 1 år.
Når vi
ikke har noget løbende legitimt forretningsbehov for at behandle dine
personlige oplysninger, vil vi enten slette eller anonymisere sådanne
oplysninger, eller hvis dette ikke er muligt (eksempelvis hvis dine personlige
oplysninger er blevet opbevaret i backup-arkiver) så vil vi sikkert gemme dine
personlige oplysninger og isolere dem fra enhver yderligere behandling, indtil
sletning er muligt.
6. Hvordan holder vi
dine oplysninger sikre?
Kort
fortalt: Vi
sigter mod at beskytte dine personlige oplysninger gennem et system af
organisatoriske og tekniske sikkerhedsforanstaltninger.
Vi har
implementeret passende og rimelige tekniske og organisatoriske
sikkerhedsforanstaltninger designet til at beskytte sikkerheden af enhver
personlig information der behandles. På trods af vores
sikkerhedsforanstaltninger og bestræbelser på at sikre dine oplysninger, kan
ingen elektroniske transmission over internettet eller information
lagringsteknologi garanteres at være 100% sikker, så vi kan ikke love eller
garantere, at hackere, cyberkriminelle eller andre
uautoriserede tredjeparter ikke bliver i stand til at overvinde vores sikkerhed
og uretmæssigt indsamle, få adgang til, stjæle eller ændre dine oplysninger.
Selvom vi vil gøre vores bedste for at beskytte dine personlige oplysninger, er
overførelse af personlige oplysninger til og fra vores tjenester på din egen
risiko. Du bør kun få adgang til tjenesterne i et sikkert miljø.
7. Indsamler vi oplysninger fra
mindreårige?
Kort
fortalt: Vi
indsamler ikke bevidst data fra eller markedsfører til børn under 18 år.
Vi
anmoder ikke bevidst om data fra eller markedsfører til børn under 18 år. Ved
at bruge tjenesterne erklærer du, at du mindst er 18 år, eller at du er
forælder eller værge for en mindreårig og samtykker til at den mindreårige brug
af tjenesterne. Hvis vi erfarer, at der er indsamlet personlige oplysninger fra
brugere under 18 år, deaktivere vi kontoen og træffer rimelige foranstaltninger
for omgående at slette sådanne data fra vores arkiver. Hvis du bliver opmærksom
på nogle data, vi har indsamlet fra børn under 18 år, bedes du kontakte os på bjarke@greeter.dk.
8. Hvad
er dine rettigheder?
Kort
fortalt: I
nogle regioner, såsom det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) og
Storbritannien (UK), har du rettigheder, der giver dig angang
til og kontrol over dine personlige oplysninger. Du kan til enhver tid
gennemgå, ændre eller lukke din konto.
I nogle
regioner (som EØS, og UK) Har du visse rettigheder i henhold til gældende
databeskyttelseslove. Disse kan omfatte retten til (i) at anmode om adgang og
få kopi af dine personlige oplysninger, (ii) til at anmode om berigtigelse
eller sletning; (iii) at begrænse behandlingen af dine personlige oplysninger;
og (iv) hvis relevant til dataportabilitet. Under
visse omstændigheder kan du også have ret til at gøre indsigelse mod
behandlingen af dine personoplysninger. Du kan fremsætte en sådan anmodning ved
at kontakte os ved at bruge kontaktoplysningerne i afsnittet “Hvordan kan du
kontakte os om denne erklæring” nedenstående.
Vi vil
overveje og handle efter enhver anmodning i overensstemmelse med gældende
databeskyttelseslove. hvis du befinder dig i EØS eller UK, og du mener, at vi
ulovligt behandler dine personoplysninger, har du også ret til at klage til din
lokale databeskyttelses tilsynsmyndighed. Du kan finde deres kontaktoplysninger
her:
https://ec.europa.eu/justice/data-protection/bodies/authorities/index_en.htm.
Hvis du
befinder dig i Schweiz, er kontakoplysningerne til
databeskyttelsesmyndighederne tilgængelige her:
https://www.edoeb.admin.ch/edoeb/en/home.html.
Tilbagetrækning af dit samtykke: Hvis vi er afhængige af dit
samtykke til at behandle dine personoplysninger, har du til enhver tid ret til
at trække dit samtykke tilbage. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage
ved at kontakte os ved at bruge kontaktoplysningerne i afsnittet “Hvordan kan
du kontakte os vedrørende denne erklæring?” nedenstående.
Bemærk
dog, at dette ikke vil påvirke lovligheden af behandlingen før dens
tilbagetrækning, og det vil heller ikke påvirke behandlingen af dine
personoplysninger, der udføres i afhængighed af andre lovlige behandlings
grunde end samtykke.
Hvis du
har spørgsmål eller kommentarer til dine privatliv rettigheder, kan du maile os
på kontakt@greeter.dk
9. Kontrol til DO-NOT-TRACK funktioner
De fleste webbrowsere og nogle mobile operativsystemer og mobilapplikationer
inkludere en DO-NOT-TRACK (“DNT”)-funktion eller
indstilling, som du kan aktivere for at signalere, at dit privatliv præference
ikke skal overgået og indsamle data om dine online-browsing
aktiviteter. På nuværende tidspunkt er der ikke færdiggjort nogen ensartet
teknologi standard for genkendelse og implementering af DNT-signaler. Derfor reagere vi i øjeblikket ikke på DNT-browser signaler eller
nogen anden mekanisme, der automatisk kommunikere dit valg om ikke at blive
sporet online. Hvis der vedtages en standard for online sporing, som vi skal
følge i fremtiden, vil vi informere dig om denne praksis i en revideret version
af denne fortrolighedserklæring.
10. Har californiens beboere specifikke privat rettigheder?
Kort fortalt: Ja, hvis du er bosiddende i
Californien, tildeles du specifikke rettigheder vedrørende adgang til dine
personlige oplysninger.
Californiens
Civil Kode sektion 1798.83, også kendt som “Shine The Light”-loven,
tllader vores brugere, der er bosiddende i
Californien, at anmode om og indhente fra os, én gang om året og gratis,
oplysninger om kategorier af personlige oplysninger (hvis nogen) som
videregives til tredjeparter til direkte markedsføringsformål og navne og
adresser på alle tredjeparter, som vi har delt personlige oplysninger med i det
umiddelbare foregående kalenderår. Hvis du er bosiddende i Californien og gerne
vil fremsætte sådan en anmodning, bedes du indsende din anmodning skriftlige
til os ved hjælp af kontaktoplysningerne nedenfor.
Hvis du
er under 18 år, bor i Californien og har en registreret hos tjenesterne, har du
ret til at anmode om fjernelse af uønskede data, som du offentligt poster på
tjenesterne. For at anmode om fjernelse af sådanne data, bedes du kontakt os
ved brug af kontaktoplysningerne nedenfor og inkludere den e-mailadresse, der
er knyttet til din konto, og en erklæring om at du bor i Californien. Vi vil
sørge for, at dataene ikke vises offentligt på tjenesterne, men vær opmærksom
på at dataene muligvis ikke fjernes fuldstændigt eller fuldstændigt fra alle
vores systemer (f.eks sikkerhedskopier osv.).
11. Opdaterer vi
denne erklæring?
Kort
fortalt: Ja, vi
vil opdatere denne erklæring hvis nødvendigt for at forblive i overensstemmelse
med relevante love.
Vi kan
opdatere denne fortrolighedserklæring fra tid til anden. Den opdaterede version
vil blive angivet med en opdateret “Revideret” dato, og den opdaterede version
træder i kraft, så snart den er tilgængelig. Hvis vi foretager væsentlige
ændringer i denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger, kan vi
underrette dig enten ved tydelige at offentliggøre en meddelelse om sådanne
ændringer eller ved at sende dig en meddelelse direkte. Vi opfordre
dig til at gennemgå denne fortrolighedserklæring ofte for at blive informeret
om, hvordan vi beskytter dine oplysninger.
12. Hvordan kan du kontakte os om denne erklæring?
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til denne
erklæring kan du kontakte vores databeskyttelsesansvarlig (DPO), Bjarke
Sporring,
på
e-mail: bjarke@greeter.dk
telefon: +4541442997
eller pr. post til:
Greeter ApS
Bjarke
Sporring
Petersborgvej 48
9000, Aalborg,
Nordjylland
Danmark.
Hvis du har yderligere spørgsmål eller
kommentarer, kan du også kontakte os pr. post på følgende virksomhedens
adresse:
Greeter ApS
C.A. Olesens Gade 4
Aalborg, Nordjylland 9000
Denmark
13. Hvordan kan du gennemgå, opdaterer eller slette de
data, vi indsamler fra dig?
Baseret
på gældende love i dit land kan du have ret til anmode om adgang til de
personlige oplysninger, vi indsamler fra dig, ændre disse oplysninger eller
slette dem under visse omstændigheder. For at anmode om at gennemgå, opdatere,
eller slette dine personlige oplysninger, besøg venligst kontakt@greeter.dk
Denne privatlivspolitik blev oprettet ved hjælp af Termlys Privacy
Policy Generator.