Salgs- og
leveringsbetingelser
1. Anvendelse
1.1.
Disse forretningsbetingelser (herefter ’’Betingelserne’’) gælder for
alle tilbud og aftaler om ydelser fra Greeter ApS, CVR-nr. 40190635 (herefter
’’Virksomheden’’) i form af et fjernsalg, herunder formidling og salg af
ydelser og produkter ved en tredjepart i form af en restauratør, bar, natklub
eller lignende (herefter ’’Venue’’) over for brugeren (herefter ”Kunden”).
1.2.
Nærværende betingelser er ikke gældende over for de enkelte Venues.
Virksomheden har samarbejdsaftaler med de enkelte Venues, der dog er bekendte
med nærværende betingelser.
1.3.
Driften af applikationen Greeter og Greeter Venue varetages af
Virksomheden.
1.4.
Kunden bekræfter ved accept af disse betingelser at vedkommende minimum
er 18 år eller ældre.
1.5.
Nærværende forretningsbetingelser udgør de til enhver tid gældende
vilkår og betingelser, dog med forbehold for eventuelle ændringer og/eller
rettelser hertil.
1.6.
Den juridiske eller fysiske person/Kunden accepterer ligeledes disse
Betingelser i sin helhed ved accept af Virksomhedens produkter eller en på
enhver anden måde indgået aftale, medmindre andet specifikt er aftalt mellem
parterne, jf. pkt. 3.1.
1.7.
Kunden kan ikke tolke udvist passivitet af nogen art fra Virksomheden
som en accept af andre betingelser eller aftalevilkår end nærværende.
2.
Produkt
2.1.
Det enkelte Venue opretter bordpakker med bord og events via
Virksomhedens applikation Greeter Venue, hvor det bliver tilgængelig for dig
som kunde på appen Greeter.
2.2.
Oplysninger om tilbuddets pris, lokation, tidspunkt, indhold, omfang,
karakter og beskaffenhed leveres af det enkelte venue. Ansvaret for produktet
er således henhørende under det selvstændige Venue. Ethvert produkt på applikationen Greeter er at
anse som en opfordring til at gøre tilbud i henhold til aftalelovens § 9.
Således er det Kunden, der fremsender en booking/ordre til det pågældende
Venue, der efterfølgende skal acceptere ordren/bookingen.
2.3.
Virksomheden påtager sig ikke ansvar i nogen grad for de i pkt. 2.2.
nævnte oplysninger om de på Virksomhedens applikation, jf. pkt. 1.3., udbudte
tilbud. Dette gør sig gældende over for
2.4.
alle oplysninger givet af det enkelte Venue, og de nævnte eksempler i
pkt. 2.2. er således ikke udtømmende. Virksomheden tager således forbehold for,
at oplysningerne kan være ukorrekte grundet forkerte og/eller mangelfulde
oplysninger fra et Venue.
2.5.
Virksomheden sørger for at præsentere oplysninger om bordpakker og
ledighed af borde fra det enkelte Venue. Virksomheden tilsigter i forlængelse
heraf, at oplysningerne fremlægges således medfølgende pligter og rettigheder
fremstår klart for Kunden.
3.
Indgåelse
3.1.
Ved aftaleindgåelse i enhver form og/eller som nævnt i pkt. 1.4.,
erklærer den enkelte Kunde positivt at have læst og forstået Betingelserne samt
disses retsvirkninger i retsforholdet med Virksomheden.
3.2.
Virksomheden bliver tidligst forpligtet ved de af Virksomheden fremsatte
erklæringer, uanset hvorledes disse betegnes, når Kunden har modtaget
Virksomhedens accept / ordrebekræftelse.
3.3.
Når nærværende Betingelser er accepteret ifølge pkt. 3.1., accepterer
Kunden ligeledes at det enkelte Venue alene kontraktuelt kan opfylde den
indgående aftale, såfremt Kunden indsender korrekte oplysninger ved køb/booking
på applikationen.
3.4.
Det påhviler den enkelte Kunde straks at tage kontakt til det Venue, der
udbyder der produktet, som Kunden har købt på applikationen, hvis der skulle
være angivet forkerte eller ufuldstændige oplysninger af Kunden.
3.5.
Virksomheden er ikke part i aftalen mellem Venue og Kunden. Virksomheden
er derfor uden ansvar i forhold til indgåelse af denne aftale, ligesom
Virksomheden ej heller er ansvarlig for det enkelte Venues ydelser, herunder om
det leverede er kontraktmæssigt i forhold til art, beskaffenhed, tid, kvalitet
eller Kundens berettigede forventninger i øvrigt.
4.
Aftalegrundlag
4.1.
Ændringer af og tillæg til Betingelserne er kun gældende, hvis parterne
har aftalt dem skriftligt.
4.2.
Ovennævnte eventuelle tillæg, Betingelserne og den enkelte skriftlige
eller mundtlige aftale udgør den samlede aftale mellem Kunden og Virksomheden,
hvorfor denne skal indgå i enhver tvist som det gyldige og bindende
aftalegrundlag.
4.3.
I det omfang forhold ikke er beskrevet i Betingelserne, udfyldes dette
af dansk rets almindelige regler, som i øvrigt er gældende generelt.
5.
Priser
5.1.
Alle priser angives i DKK (danske kroner) og inklusive moms, medmindre
andet er udtrykkeligt aftalt mellem parterne.
5.2.
Prisfastsættelse forestås af det enkelte Venue.
6.
Betaling
6.1.
Hvor andet ikke fremgår af aftalegrundlaget, sker betaling gennem den
integrerede betalingsløsning på applikationen.
7.
Levering
7.1.
Leveringssted og -tidspunkt beror på den enkelte aftale mellem Kunden og
Venuet, medmindre andet er aftalt.
7.2.
Tidspunktet for bestilling af bordpakke og bord bestemmes af Kunden
gennem applikationen ud fra hvad det enkelte Venue tilbyder.
7.3.
Tidspunktet for det enkelte Venues levering af ydelsen som købt på
Virksomhedens applikation er alene et estimat, hvorfor hverken det enkelte
Venue eller Virksomheden kan indestå for at det bestilte er ledigt og/eller
klart til præcist det tidspunkt, der er bestilt til.
8.
Afbestilling
8.1.
Det enkelte Venue har til enhver tid ret til at annullere og afvise
Kundens bestilling.
8.2.
Virksomheden aftaler så vidt muligt med det enkelte Venue gennem en
intern samarbejdsaftale, at de bør gennemføre alle ordrer. Hvis dette ikke er muligt,
bør Venue straks oplyse Kunden om eventuel annullation.
8.3.
Virksomheden forbeholder sig retten til at ekskludere Kunder fra at
benytte applikationen, samt annullere disses aftaler med Virksomheden og det
enkelte Venue, såfremt Kunden indsender falske, svigagtige eller på anden måde
ulovlige oplysninger i strid med lov og ærbarhed.
8.4.
Såfremt Kunden afbestiller inden for 3 timer forinden tidspunktet for
levering af den aftalte ydelse, forbeholdes i Betingelserne retten for
Virksomheden og/eller det enkelte Venue til at beholde 15% af fulde beløb som
Kunden har erlagt for tilbuddet.
8.5.
Såfremt Kunden afbestiller før 3 timer inden tidspunktet for levering af
den aftale ydelse, tilbagebetaler det enkelte Venue det fulde beløb til Kunden
inden for rimelig tid.
9.
Fortrydelsesret
9.1.
De almindelige regler om fortrydelsesret, der som udgangspunkt finder
anvendelse i forbrugerkøb uden for den erhvervsdrivendes forretningssted,
finder ikke anvendelse, idet Venuet straks efter bestilling reserverer
og igangsætter ordren, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2 ligesom der er
tale om varer, der fremstilles og præpareres efter Kundens specifikke
bestilling og som hurtigt forringes og hvor forseglinger brydes.
9.2.
I forbindelse med bestilling/booking er Kunden således gjort
udtrykkeligt opmærksom på og anerkender fuldt ud, at fortrydelsesretten
bortfalder.
10.
Kundens øvrige forpligtelser og ansvar
10.1.
I det enkelte kundeforhold mellem Kunden og Venuet finder de heri
aftalte vilkår anvendelse, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt.
10.2.
Det påhviler Kunden som helhed at træffe foranstaltninger, til at sikre
optræden til aftalt tid.
10.3.
Ethvert tab som Virksomheden eller Venuet pådrager sig som følge af de i
pkt. 8 nævnte tilfælde, berettiger Virksomheden til at rette erstatningskrav
mod Kunden i medfør af dennes fuldstændige og ubegrænset hæftelse.
10.4.
Kunden har ret til at anvende Virksomhedens applikation, jf. pkt. 1.3.,
til at indgå købs- og booking aftaler med et Venue, samt erlægge betaling herom.
10.5.
Der må fra Kundens side ikke under nogen omstændigheder udøves misbrug
af Virksomhedens applikation.
10.6.
Alt tilgængeligt materiale på applikationen er ejet af Virksomheden
og/eller af licensgivere, med undtagelse af materiale, hvorpå det oplyses at
dette ejes af en anden. Kunden skal derfor sørge for at overholde de hertil
hørende immaterielle regler, hvorefter der ikke må ske misbrug, kopiering eller
lignende af nogen art eller i noget omfang af de af Virksomheden og/eller
licensgivere samt andre, der ejer materiale på applikationen.
10.7.
Virksomhedens applikation må ikke uden forudgående accept fra
Virksomheden anvendes, lagres eller reproduceres på andre internetsider,
søgesystemer og lignende.
11.
Ansvarsbegrænsning
11.1.
Virksomhedens eller Venuets ansvar for mangler, forsinkelser eller andet
kan aldrig overstige fakturabeløbet eksklusive moms for den ydelse til Kunden,
der har dannet grundlag for det rejste krav.
11.2.
Virksomheden eller Venuet kan under ingen omstændigheder holdes
ansvarlige for indirekte tab, herunder avancetab, tidstab, driftstab mv.
11.3. Ved Kundens fordringshavermora
og andre til Kunden relaterede forhold, hæfter Virksomheden og Venuet ikke for
fejl og mangler.
11.4.
Virksomheden er ikke i noget omfang ansvarlig for tilgængeligheden af
applikationen, det af et Venue udbudte produkt og om dette er korrekt eller om
oplysninger afgivet af et Venue i sin helhed er korrekt eller i øvrigt lever op
til det aftalte og/eller det af Kunden forventede.
11.5.
Virksomheden kan ej heller være ansvarlig for sikkerheden for Kundens
indtastede data i applikationen, hvorfor enhver afgivelse af oplysninger fra
Kunden på applikationen sker på dennes eget ansvar.
11.6.
Virksomheden behandler personoplysninger i persondataforordningen og
databeskyttelseslovens forstand. Behandlingen finder sted i medfør af
Virksomhedens persondatapolitik.
12.
Force majeure
12.1.
Virksomheden kan aldrig hæfte for eller blive holdt ansvarlig for
begivenheder, som har karakter af force majeure. Ansvarsfriheden består, så
længe force majeure består.
12.2.
Som force majeure anses forhold, der er uden for Virksomhedens kontrol,
og som Virksomheden ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse.
Ikke-udtømmende eksempler på force majeure kan være usædvanlige naturforhold,
krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk, hackerangreb i elektroniske
systemer, oprør, valutarestriktioner, beslaglæggelse, arbejdsstridigheder,
tekniske- og systemmæssige nedbrud i eller i forbindelse med applikationen mv.
13.
Ekstern
betalingsløsning
13.1. Virksomheden gør brug af en
anerkendt og autoriseret betalingsløsning ”Stripe A/S”, som håndterer samtlige
transaktioner mellem Kunden og Venue.
13.2. Stripe A/S reserverer fakturabeløbet
på Kundens konto og overfører til Venue.
Virksomheden modtager kommission
på 3,6% af hvert salg der bliver genereret for Venuet i forbindelse med Kundens
og Venues indgåede aftaler.
14.
Tvistigheder, lovvalg og værneting
14.1.
Enhver tvist forsøges først og fremmest løst i mindelighed mellem
parterne.
14.2.
Samhandlen mellem parterne er i alle henseender underlagt dansk ret.
14.3.
Nærværende forretningsbetingelser skal være gældende for enhver tvist
mellem parterne.
14.4.
Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samhandel,
skal afgøres ved Retten i Aalborg som første instans.